Friday, March 30, 2012

Bile Bicara Tentang Jodoh ~!

[sumber :google image ]
Bila hati berbicara tentang jodoh...
Aku mahukan dia seorang yang jelas agamanya,kerana itu akan membawa kami ke syurga...Aku mahukan dia seorang yang mencintai Allah dan Rasul,kerana itu akan menambahkan lagi cintaku kepada Allah dan Rasul...Aku mahukan dia seorang yang 'berjuang' di jalanNya
(fi sabilillah),kerana itu akan menjadikan aku sebagai sayap kiri kepada seorang pejuang Islam...Aku mahukan dia seorang yang ada kepimpinannya,kerana itu aku akan melahirkan seorang ulama', hafiz mahupun hafizah...Aku mahukan dia yang sentiasa mencintai dan menyayangiku,kerana itu aku akan sedaya upaya menjadi bidadari terbaik dalam hidupnya...

Harus diingatkan, walaupun ianya urusan Allah, namun kita tidak pula diperintahkan untuk sekadar menanti dan berpeluk tubuh. Proaktif itu perlu. Carilah jodoh dengan cara yang diizinkan dan diredhai Islam atasnya kerana dengan itu moga hubungan kalian nanti juga akan direhai Allah, Insya-Allah.
Jika benar lelaki itu jodoh yang dikirim Allah untukku meraih cinta yang lebih besar yakni cinta Ilahi maka aku redha.Aku tidak mahu mengatakan bahawa aku ikhlas menerimanya kerana perkara ikhlas itu milik Allah yang tiada manusia berhak menyatakan bahawa dia ikhlas. Biar Allah sendiri yang menghukumkan tentang itu.

Ketahuilah bahawa Allah memberikan apa yang kita perlu dan bukan yang kita suka kerana mungkin saja sesuatu yang kita suka itu akan menjadi satu keburukan suatu hari nanti.
Pasangan kita moga terdiri daripada si dia yang 'melengkapkan' kekurangan yang ada pada diri masing-masing agar kita lebih mudah berjuang meraih cinta-Nya....
Moga kami meraih cinta-Nya, amin.






sumber sedikit dari : http://sinar-insyirah.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...